onsdag 15 september 2010

Höstfint!

Det finns mycket höstfint i butiken. Bland annat 26 olika sorters lättskötta växter, höströda nyponkransar, och blommor att sätta ut nu när det snart blir frost på nätterna.

Det tar en stund att göra dessa kransar, nyponen  har ju så otäcka taggar. Men det är det värt med tanke på resultatet.


Band kransarna med nyinköpt järntråd, då blir man såhär fin efteråt. (tråden kommer inoljad så den inte rostar)



Jag tog tillvara de här fina björkstammarna och skyltade med, fint och effektfullt. Det blev några över som jag ställde i en stor vas (utan vatten) hemma. Jag gillar att göra inredningsdetaljer av "ingenting".


Min favorit blandning i höst!
Jag gillar det mörka lila och rosa tonerna på hösten mer än det traditionella oreange, gult och röda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar