lördag 18 september 2010

Nackdelen med att vara företagare

Nackdelen med att vara företagare är att det finns en stor risk att bli uppringd av oseriösa företag. Jag blev uppringd av hittaföretag.se igår. De sa att jag var med på deras sida och ville bekräfta att mina uppgifter stämde. Gå inte på den sa något innom mig, och sa att jag inte har tid med det här just nu. Fick säga det 2 gånger dessutom eftersom han tjatade sa att det går snabbt att ordna. När säljaren tillslut insåg att jag inte tänkte bekräfta mina uppgifter blev han arg, svor i luren och la på. Så gör väl inte seriöst företag tänkte jag.

Efter lite googlande blev jag glad över att jag inte svarat på några frågor, eftersom det var ett svartlistat företag. Och inte fanns jag med på deras sida heller, som han sagt. Bedrövligt att de lurar andra företag som tror att de ringer från hitta.se.

Numera har jag en policy, att inte bekräfta eller förnya avtal via telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar